• OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 500−0,17%5 723,45
  • DOW 30−0,56%41 971,5
  • Nasdaq 0,03%18 080,3
  • FTSE 100−0,17%8 268,7
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,01
  • OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 500−0,17%5 723,45
  • DOW 30−0,56%41 971,5
  • Nasdaq 0,03%18 080,3
  • FTSE 100−0,17%8 268,7
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,01
  • 26.03.15, 13:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Airbusi kukutas alla kaaspiloot?

Allakukkunud GermanWingsi lennuki kaaspiloot kukutas ilmselt lennuki alla tahtlikult, ütles Marseille prokurör täna pressikonverentsil.
GermanWingsi lennuki tõenäoliselt sihilikult alla kukutanud kaaspiloot, 28aastane sakslane Andreas Lubitz.
  • GermanWingsi lennuki tõenäoliselt sihilikult alla kukutanud kaaspiloot, 28aastane sakslane Andreas Lubitz. Foto: Paris Matchi twitterikonto
Tänaseks on teada, et kapten oli jäänud kokpiti lukustatud ukse taha ega saanud enam sisse ning lennuki juhtimine oli kaaspiloodi käes. "Üksinda kokpitis, lülitas kaaspiloot sisse lennujälgimissüsteemi, et aktiveerida lennuki maandumine," vahendas Le Figaro prokuröri Brice Robini öeldut. "See oli tahtlik tegevus."
Uurijate käsutuses on lennuki viimase 30 minuti salvestus. "Esimesed 20 minutit suhtlevad piloodid normaalselt, nagu piloodid lennu ajal ikka," kommenteeris psokurör. "Seejärel on kuulda kapteni käsklus võtta kaaspiloodil juhtimine üle ning tooli liigutamise ja ukse sulgumise heli. Oletatavasti läks kapten tualetti või midagi."
Nii jäi kaaspiloot omaette ja lennuk tema juhtida. Prokuröri sõnul püüdis kapten veidi aja pärast tulutult piloodikabiini sisse saada ja rammis ust. "Kabiinist on kuulda hingamist, mis tähendab, et kaaspiloot oli elus ning et teda ei tabanud mingi haigushoog," märkis prokurör.
Robini kinnitusel ei öelnud kaaspiloot kogu aja, mil ta üksi kabiinis toimetas, ühtegi sõna. Salvestuse põhjal lisas ta, et reisijatel ei olnud toimuvast aimu kuni viimase hetkeni, "karjeid on kuulda viimasel hetkel, just enne kokkupõrget".
End kabiini lukustanud ja lennuki tõenäoliselt sihilikult alla kukutanud kaaspiloot oli 28aastane sakslane Andreas Lubitz. Prokurör ei osanud öelda, mis võisid olla tema teo motiivid ja ka seda, kas need võisid olla seotud usu või rahvusega. "Ma ei usu, et see annaks meile ka vastused," lisas ta.
Teisipäeval kukkus Lõuna-Prantsusmaal Alpide kohal alla reisilennuk, pardal olnud 150 inimest hukkusid kohapeal.
Associated Press vahendab Lubitzi tuttava Peter Rueckeri sõnu, kes kinnitas, et tegemist ei olnud depressiivse mehega. "Ta oli õnnelik, et töötas GermanWingsis ja tal oli kõik hästi," rääkis Ruecker, kes tundis Lubitzit lennundusklubist. Ta lisas, et Lubitz oli "piisavalt rahulik ja sõbralik inimene".
Lubitz sai purilennuki juhtimise loa juba teismelisena ja ta võeti vastu Lufthansa piloodipraktikandiks pärast karmi ettevalmistust, lisas Ruecker.
Paris Match kirjutab, et lennuki vastu kaljuseina juhtinud Andreas G. Lubitz oli kahest piloodist väiksema kogemusega, Lufthansa avalike suhete osakonna sõnul oli ta õhus olnud 630 lennutundi. Tööle asus ta 2013. aasta septembris.
Kaptenil oli üle 10 aasta lennukogemust ja üle 6000 lennutunni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 12:30
Vaid 2 kuud Telia Digital Hub-ni! Millest räägitakse tippjuhtide klubis?
Eesti suurim juhtimis- ja tehnoloogiakonverents Telia Digital Hub toob 14. novembril Tallinnasse esinema nii kohalikke eksperte kui ka hinnatud välisesinejaid. Vaatame lähemalt, mida põnevat pakub tänavune programm tippjuhtidele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele